Obchodní podmínky
1. Úvodní ustanovení
Tyto obchodní podmínky (dále jen "Podmínky") upravují práva a povinnosti mezi společností LF MAIN s.r.o., se sídlem Za Zahradama 66, Herink, 251 01 (dále jen "Zprostředkovatel" nebo "LF MAIN") a klientem (dále jen "Klient") při poskytování služeb zprostředkování prodeje, pronájmu a krátkodobého pronájmu nemovitostí.
2. Vymezení pojmů
- Zprostředkovatel: společnost LF MAIN s.r.o., která poskytuje služby zprostředkování
- Klient: fyzická nebo právnická osoba, která využívá služeb Zprostředkovatele
- Nemovitost: předmět zprostředkování (byt, dům, pozemek, komerční prostor apod.)
- Zprostředkovatelská smlouva: smlouva uzavřená mezi Zprostředkovatelem a Klientem
- Provize: odměna Zprostředkovatele za zprostředkování transakce
3. Předmět činnosti
- Zprostředkování prodeje nemovitostí: vyhledání kupce, marketing, vyjednávání podmínek
- Zprostředkování pronájmu nemovitostí: vyhledání nájemce, sjednání nájemní smlouvy
- Zprostředkování krátkodobého pronájmu: správa a pronájem nemovitostí pro turistické účely
- Konzultační služby: poradenství v oblasti nemovitostí, oceňování, právní podpora
- Marketing nemovitostí: profesionální fotografie, virtuální prohlídky, inzerce
Zprostředkovatel poskytuje následující služby:
4. Uzavření zprostředkovatelské smlouvy
- Identifikační údaje smluvních stran
- Přesnou specifikaci nemovitosti
- Typ zprostředkování (prodej/pronájem)
- Požadovanou cenu nebo rozmezí ceny
- Výši provize a způsob jejího placení
- Dobu trvání smlouvy
- Práva a povinnosti obou stran
Zprostředkovatelská smlouva se uzavírá písemnou formou nebo v elektronické podobě s uznávaným elektronickým podpisem. Smlouva obsahuje zejména:
5. Práva a povinnosti Zprostředkovatele
Zprostředkovatel se zavazuje:
- Vynaložit odbornou péči při vyhledávání vhodných kupců/nájemců
- Zajistit profesionální marketing nemovitosti
- Poskytovat Klientovi pravidelné informace o průběhu zprostředkování
- Ověřovat bonitu a záměry zájemců
- Asistovat při jednáních a sjednávání podmínek
- Dodržovat mlčenlivost o důvěrných informacích
- Jednat v nejlepším zájmu Klienta
Zprostředkovatel má právo:
- Odmítnout zprostředkování nemovitosti bez uvedení důvodu
- Ukončit spolupráci při porušení podmínek Klientem
- Požadovat součinnost Klienta při zprostředkování
- Na provizi při úspěšném zprostředkování
6. Práva a povinnosti Klienta
Klient se zavazuje:
- Poskytovat pravdivé a úplné informace o nemovitosti
- Umožnit prohlídky nemovitosti v dohodnutých termínech
- Neprodávat/nepronajímat nemovitost mimo Zprostředkovatele (při výhradním zastoupení)
- Uhradit provizi za úspěšné zprostředkování
- Poskytnout potřebnou součinnost pro realizaci transakce
- Informovat Zprostředkovatele o změnách týkajících se nemovitosti
Klient má právo:
- Na profesionální služby a odborné poradenství
- Na pravidelné informace o průběhu zprostředkování
- Schválit nebo odmítnout konkrétní nabídky
- Ukončit smlouvu v souladu s jejími podmínkami
7. Provize a platební podmínky
Výše provize:
- Prodej nemovitosti: provize se stanoví individuálně, obvykle 3-5 % z prodejní ceny + DPH
- Pronájem nemovitosti: provize obvykle 1 měsíční nájemné + DPH
- Krátkodobý pronájem: provize dle individuální dohody, obvykle 15-20 % z celkového příjmu + DPH
Splatnost provize: Provize je splatná při úspěšném zprostředkování, nejpozději při podpisu kupní smlouvy, nájemní smlouvy nebo předání nemovitosti. Provize se hradí bankovním převodem na účet Zprostředkovatele uvedený na faktuře.
Úspěšné zprostředkování: Zprostředkování je považováno za úspěšné uzavřením kupní smlouvy, nájemní smlouvy nebo jiné smlouvy, která je výsledkem činnosti Zprostředkovatele.
8. Doba trvání a ukončení smlouvy
Zprostředkovatelská smlouva se uzavírá na dobu určitou uvedenou ve smlouvě, obvykle 3-12 měsíců. Po uplynutí této doby smlouva automaticky zaniká, není-li dohodnuto jinak.
Ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání:
- Dohodou: obě strany se mohou kdykoli dohodnout na ukončení smlouvy
- Výpovědí: s výpovědní lhůtou uvedenou ve smlouvě (obvykle 30 dnů)
- Okamžitě: při závažném porušení povinností druhou stranou
Ukončením smlouvy nezaniká nárok na provizi, pokud k úspěšnému zprostředkování došlo během trvání smlouvy nebo v důsledku činnosti Zprostředkovatele do 6 měsíců po ukončení smlouvy.
9. Odpovědnost za škodu
- Jednání třetích osob (kupců, nájemců, znalců apod.)
- Nepřesnosti v informacích poskytnutých Klientem
- Škody vzniklé v důsledku okolností, které nemohl ovlivnit
- Ušlý zisk Klienta
Zprostředkovatel odpovídá za škodu způsobenou porušením svých povinností pouze v případě úmyslného zavinění nebo hrubé nedbalosti. Zprostředkovatel neodpovídá za:
10. Mlčenlivost a ochrana údajů
Zprostředkovatel se zavazuje zachovávat mlčenlivost o všech důvěrných informacích získaných v souvislosti se zprostředkováním. Osobní údaje jsou zpracovávány v souladu s GDPR a zásadami ochrany osobních údajů dostupnými na našich webových stránkách.
11. Reklamace
- Identifikaci Klienta
- Popis reklamovaných skutečností
- Požadavek na nápravu
- Kontaktní údaje pro vyřízení reklamace
Klient má právo reklamovat poskytnuté služby písemně na emailu office@lfmain.cz nebo poštou na adresu sídla společnosti. Reklamace musí obsahovat:
Zprostředkovatel se zavazuje vyřídit oprávněnou reklamaci do 30 dnů od jejího doručení.
12. Mimosoudní řešení sporů
V případě sporu mezi Zprostředkovatelem a Klientem se strany pokusí vyřešit spor smírně. Klient má právo obrátit se na příslušný orgán mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).