Obchodní podmínky

1. Úvodní ustanovení

Tyto obchodní podmínky (dále jen "Podmínky") upravují práva a povinnosti mezi společností LF MAIN s.r.o., se sídlem Za Zahradama 66, Herink, 251 01 (dále jen "Zprostředkovatel" nebo "LF MAIN") a klientem (dále jen "Klient") při poskytování služeb zprostředkování prodeje, pronájmu a krátkodobého pronájmu nemovitostí.

2. Vymezení pojmů

  • Zprostředkovatel: společnost LF MAIN s.r.o., která poskytuje služby zprostředkování
  • Klient: fyzická nebo právnická osoba, která využívá služeb Zprostředkovatele
  • Nemovitost: předmět zprostředkování (byt, dům, pozemek, komerční prostor apod.)
  • Zprostředkovatelská smlouva: smlouva uzavřená mezi Zprostředkovatelem a Klientem
  • Provize: odměna Zprostředkovatele za zprostředkování transakce

3. Předmět činnosti

  • Zprostředkování prodeje nemovitostí: vyhledání kupce, marketing, vyjednávání podmínek
  • Zprostředkování pronájmu nemovitostí: vyhledání nájemce, sjednání nájemní smlouvy
  • Zprostředkování krátkodobého pronájmu: správa a pronájem nemovitostí pro turistické účely
  • Konzultační služby: poradenství v oblasti nemovitostí, oceňování, právní podpora
  • Marketing nemovitostí: profesionální fotografie, virtuální prohlídky, inzerce

Zprostředkovatel poskytuje následující služby:

4. Uzavření zprostředkovatelské smlouvy

  • Identifikační údaje smluvních stran
  • Přesnou specifikaci nemovitosti
  • Typ zprostředkování (prodej/pronájem)
  • Požadovanou cenu nebo rozmezí ceny
  • Výši provize a způsob jejího placení
  • Dobu trvání smlouvy
  • Práva a povinnosti obou stran

Zprostředkovatelská smlouva se uzavírá písemnou formou nebo v elektronické podobě s uznávaným elektronickým podpisem. Smlouva obsahuje zejména:

5. Práva a povinnosti Zprostředkovatele

Zprostředkovatel se zavazuje:

  • Vynaložit odbornou péči při vyhledávání vhodných kupců/nájemců
  • Zajistit profesionální marketing nemovitosti
  • Poskytovat Klientovi pravidelné informace o průběhu zprostředkování
  • Ověřovat bonitu a záměry zájemců
  • Asistovat při jednáních a sjednávání podmínek
  • Dodržovat mlčenlivost o důvěrných informacích
  • Jednat v nejlepším zájmu Klienta

Zprostředkovatel má právo:

  • Odmítnout zprostředkování nemovitosti bez uvedení důvodu
  • Ukončit spolupráci při porušení podmínek Klientem
  • Požadovat součinnost Klienta při zprostředkování
  • Na provizi při úspěšném zprostředkování

6. Práva a povinnosti Klienta

Klient se zavazuje:

  • Poskytovat pravdivé a úplné informace o nemovitosti
  • Umožnit prohlídky nemovitosti v dohodnutých termínech
  • Neprodávat/nepronajímat nemovitost mimo Zprostředkovatele (při výhradním zastoupení)
  • Uhradit provizi za úspěšné zprostředkování
  • Poskytnout potřebnou součinnost pro realizaci transakce
  • Informovat Zprostředkovatele o změnách týkajících se nemovitosti

Klient má právo:

  • Na profesionální služby a odborné poradenství
  • Na pravidelné informace o průběhu zprostředkování
  • Schválit nebo odmítnout konkrétní nabídky
  • Ukončit smlouvu v souladu s jejími podmínkami

7. Provize a platební podmínky

Výše provize:

  • Prodej nemovitosti: provize se stanoví individuálně, obvykle 3-5 % z prodejní ceny + DPH
  • Pronájem nemovitosti: provize obvykle 1 měsíční nájemné + DPH
  • Krátkodobý pronájem: provize dle individuální dohody, obvykle 15-20 % z celkového příjmu + DPH

Splatnost provize: Provize je splatná při úspěšném zprostředkování, nejpozději při podpisu kupní smlouvy, nájemní smlouvy nebo předání nemovitosti. Provize se hradí bankovním převodem na účet Zprostředkovatele uvedený na faktuře.

Úspěšné zprostředkování: Zprostředkování je považováno za úspěšné uzavřením kupní smlouvy, nájemní smlouvy nebo jiné smlouvy, která je výsledkem činnosti Zprostředkovatele.

8. Doba trvání a ukončení smlouvy

Zprostředkovatelská smlouva se uzavírá na dobu určitou uvedenou ve smlouvě, obvykle 3-12 měsíců. Po uplynutí této doby smlouva automaticky zaniká, není-li dohodnuto jinak.

Ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání:

  • Dohodou: obě strany se mohou kdykoli dohodnout na ukončení smlouvy
  • Výpovědí: s výpovědní lhůtou uvedenou ve smlouvě (obvykle 30 dnů)
  • Okamžitě: při závažném porušení povinností druhou stranou

Ukončením smlouvy nezaniká nárok na provizi, pokud k úspěšnému zprostředkování došlo během trvání smlouvy nebo v důsledku činnosti Zprostředkovatele do 6 měsíců po ukončení smlouvy.

9. Odpovědnost za škodu

  • Jednání třetích osob (kupců, nájemců, znalců apod.)
  • Nepřesnosti v informacích poskytnutých Klientem
  • Škody vzniklé v důsledku okolností, které nemohl ovlivnit
  • Ušlý zisk Klienta

Zprostředkovatel odpovídá za škodu způsobenou porušením svých povinností pouze v případě úmyslného zavinění nebo hrubé nedbalosti. Zprostředkovatel neodpovídá za:

10. Mlčenlivost a ochrana údajů

Zprostředkovatel se zavazuje zachovávat mlčenlivost o všech důvěrných informacích získaných v souvislosti se zprostředkováním. Osobní údaje jsou zpracovávány v souladu s GDPR a zásadami ochrany osobních údajů dostupnými na našich webových stránkách.

11. Reklamace

  • Identifikaci Klienta
  • Popis reklamovaných skutečností
  • Požadavek na nápravu
  • Kontaktní údaje pro vyřízení reklamace

Klient má právo reklamovat poskytnuté služby písemně na emailu office@lfmain.cz nebo poštou na adresu sídla společnosti. Reklamace musí obsahovat:

Zprostředkovatel se zavazuje vyřídit oprávněnou reklamaci do 30 dnů od jejího doručení.

12. Mimosoudní řešení sporů

V případě sporu mezi Zprostředkovatelem a Klientem se strany pokusí vyřešit spor smírně. Klient má právo obrátit se na příslušný orgán mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).

13. Závěrečná ustanovení